—- Galeria Pasjonatów Służb Ratunkowych z Gdańska—-

Groźne Zderzenie Tramwajów w Gdańsku Wrzeszczu. 27 luty 2010r.

                 Mija trzeci rok od jednego z największych wypadków tramwajowych, które widzieliśmy. W zimową sobotę około godziny 15stej w stojący na przystanku dwukierunkowy tramwaj linii 11 Duewag N8C w barwach gdańskiej „Lechii” wbił się stary Konstal 105 linii 12. W wyniku zderzenia zielony tramwaj został przepchnięty kilka metrów siłą uderzenia, która zgniotła doszczętnie tylną kabinę pojazdu. Starszy tramwaj sprawca ucierpiał mniej – „opancerzona” konstrukcja wytrzymała.

Rozmiar wypadku był zaskakująco duży: efektem najechania było aż dwanaście ( lub wg innych źródeł dwadzieścia ) osób  poszkodowanych – głównie poranionych szkłem i posiniaczonych.  Na miejsce od razu zadysponowano dwa zastępy z JRG5 oraz jeden z JRG1, dwie najnowsze karetki PR, policję oraz służby techniczne ZKMu. Po dojeździe Strażacy z 305[G]21,22 oraz 301[G]43 zabezpieczyli miejsce wypadku – akcją kierował Oficer Operacyjny przybyły 303[G]90. Po odwiezieniu poszkodowanych do szpitali lub opatrzeniu ich na miejscu czynności rozpoczęła Policja i Nadzór Ruchu.

Akcja wkolejania wagonów i odholowywania wraków trwała blisko dwie godziny. Finał wypadku miał miejsce w sądzie, gdzie motorniczy pojazdu, który najechał na stojący tramwaj walczył o sprawiedliwość – po wypadku został zwolniony z pracy w ZKM, a wg niego winę ponosił przewoźnik, który wypuścił w trasę skład z niesprawnym układem hamulcowym. Warto podkreślić, że ten sam skład na tym samym skrzyżowaniu miał już wypadek – latem 2008r Konstal zmiótł trzy samochody osobowe.

Opracowanie: Jacek Leś
 
DSCF5371
 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s